Monday, May 12, 2014

YÖRÜK SIKMASI PATATESLİ - ETLİ- EKŞİMİKLİ




yoruk sikmasi patatesli etli eksimikli 1


Patatesli Yörük Sıkması


Bol kuru soğanı yağda kavuralım acılı pul biberli acı biber salçası domates salçası az rende domates katıp pişirelim. Ezilmiş haşlanmış patatesi katıp iyice kavuralım bol karabiber pattisli iç hazır...


yoruk sikmasi patatesli etli eksimikli 2


Etli Yörük Sıkma 


Yağda bol kurusoğanlı koyun kuşbaşı bulursanız keçi etidir aslı veya kıyma kavrulur baharatlanır servise hazır...


yoruk sikmasi patatesli etli eksimikli 3


Sıkmanın bizim dürümden farkı iç malzemeyi ortaya serp lavaşın iki ucunu birleştirip malzeme kısmını sıkıştırıp rulo sarıyoruz. Oluyor sıkma :)


yoruk sikmasi patatesli etli eksimikli 4



yoruk sikmasi patatesli etli eksimikli 5


Yörük Sıkması 


Ekşimikli 


Yörük ekşimiği tadı bana gelen tulum peyniri gibiydi nefisss...


Tavaya sıvı yağ koyalım.


Yağ ısınınca ekşimiği katıp kavuralım. 


Bol acı toz kırmızı biber, kırmızı acı pul biber ve az sarımsak ezilmiş katıp kavuralım.


Lavaşın arasına sarıp servise sunalım. 


Çay yarenlerini.






Aş Olsun...


yoruk sikmasi patatesli etli eksimikli 6
Merhaba canlarım... Bana zaman yetmiyor sabah oldumu zamanla yarışım başlıyor ve sizlerin kıymetli yorumlarına cevap veremiyorum. Bu durum beni üzdüğü için bu ara yorum kısmını kapattım. Sadece tarif tarif hafta da 1 gün ben buradayım. Sizlere ziyarete en kısa zamanda geleceğim...

Bu gün şipşak atıştırmalık önerim Yörük Sıkması yayında. Denemeniz beğenmeniz dileğiyle...





Sevgilerimle 


Banu Altun


yoruk sikmasi patatesli etli eksimikli 7




No comments:

Post a Comment