Monday, March 17, 2014

aplike seccade modelleri

Selam degerli site takipçilerimiz. Simdiki makalemiz aplike seccade modelleri.


Bu bebek pikesi keyif alarak yaptığım işlerimden biridir, zaten böyle cicili bicili şeyleri oldum olası severim. Elimdeki mor renkli poplin kumaşı pikenin kenarlarına geçirdim, üst kapağı alışılandan farklı olarak arkasından çevirerek değil üzerine kapatarak çalıştım kenarlarına da rengine uygun biye geçirdim.

Elimde zeminde kullandığım kumaşın cinsinden, eski dikişlerimden artmış renkli poplin kumaş parçaları vardı onları da üzerine çiçek yaparak değerlendirmiş oldum.



aplike seccade modelleri 1


Çiçekleri önce iki kat yaprak oluşturacak şekilde kestim ters yüzlerini üst üste kapatıp yine elimdeki kapitone parçalarından aynı boyda kesip altına yerleştirdim ve dikip çevirdim, bu şekilde yapraklar tamamlanınca birbirine sabitleyip aynı şekilde orta kısımlarını hazırladım.


Bu çiçekleri pikeye direkt olarak dikmedim cırt cırtla üstüne monte ettim ki yıkanıp ütülenirken deforme olmasın.


aplike seccade modelleri 2


Çiçeklerde dikkat edilecek konu, yaprakları birleştirmeden önce buharsız ütüyle ütülenmeli, kapitonenin ters yüzündeki bölüm sıcaklıkla kumaşa yapışıyor ve şekil bozuk oluyor..bu yüzden ütüden sonra yapışan kısım ayrılmalı ondan sonra yapraklar birleştirilmeli.

Bu çiçekleri mümkün olduğunca elde yıkamalı daha uzun ömürlü olması açısından, aslında makineye de atsanız olur fakat tekrar eski formuna getirmek zor olabilir, çok sıcak ütü kullanmamak gereklidir.




Onerimiz enterasan bir yazi : aplikeli desenler

No comments:

Post a Comment