Sunday, March 9, 2014

mahlepli kek

Merhabalar sevgili web sitesi ziyaretcilerimiz. Simdiki yazimiz mahlepli kek.


mahlepli kek 1


Zerre uykum yok halbuki şu cumartesi gününe girdiğimiz ilk saatlerdeyken 6-7 saat sonra kartepeye yol alacağımı bildiğim halde gidip uyumuyorum.Bari giderayak bir tarif verip sabaha gezmeye çıkayım dedim.Daha kalkıp götüreceğim kurabiyeleride yapmam lazım.Ne kadar çok lazım var hayatımızda değil mi?

Her biri kendi içinde fazlasıyla anlamlı olduğunu hissediyordur bu "lazım haller zinciri"ama bazen o lazım olan haller fazlasıyla yükte olabiliyor..Neyse bu uyku haliyle zorlamayalım bünyeyi geçen babaannem bizdeyken pastanın kekinin karıştırması bittiği gibi bir başka karıştırma operasyonuyla olan bu güzelim kekin tarifine yol vereyim.



Malzemeler:




3 yumurta


1,5 su bardağı şeker


1 su bardağı süt


1 su bardağı yağ-yarısı eritilmiş tereyağ veya margarin(ben tereyağ kullandım)yarısını da sıvıyağ ile tamamlayın


3 su bardağı un


1 tatlı kaşığı mahlep


1 kabartma tozu


Kakao


Vanilya(sanki var diye hatırlıyorum ama mahlebin kokusunu bastırmasın diye ben ekledim)







Hazırlanışı:






1)Yumurta ile şekeri köpük olana dek çırpın.


2)Eritilmiş yağınızı ılıtın ardından sıvıyağ ile 1 bardağa tamamlayın ve yumurtalı karışıma ekleyin.Sütü de ekleyip az çırpın.Sonra azar azar elenmiş unu ve kabartma tozunu ekleyin.


5)Mahlebi de ekleyip iyice karıştırdıktan sonra yağlanmış kalıbınıza harcınızdan biraz ayıracak şekilde dökün


kalıba.


6)Ayırdığınız harcada kakao ekleyin ve iyice yedirin.Kakaounuz pütürlü ise muhakkak eleyerek ekleyin,benim öyle bir sorunum oldu.


7)Kakaolu harcıda kekinizin üzerine gezdirin çatal yardımı biraz karıştırın birbirine.Ardından ılık fırına orta ısıda pişirmeye verin.


mahlepli kek 2


Not:Bu keki ben çok çok sevmiştim.Gerçekten hoş bir yumuşaklığı ve mahleb sayesinde hem lezzeti hem de kokusu oluyor.Biliyorum klasik kek tarifi gibi geliyor ama bende böyle düşündükten sonra fazlasıyla beğenmiştim bundan sebep" 0" önyargı artık:)



Bu konu hakkinda daha detayli yazi bulabileceginiz tavsiye ettigimiz bir web sayfasi : yoğurtlu kek

No comments:

Post a Comment